טיפול בטרשת נפוצה, טורט ומחלות נוספות באמצעות קנאביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בטרשת נפוצה, טורט ומחלות נוספות באמצעות קנאביס רפואיבשנים האחרונות אנחנו עדים לפתיחות יוצאת דופן של הממסד הרפואי בישראל כמו גם ברוב מדינות העולם המערבי כלפי המריחואנה הרפואית. פתיחות זו לא הופיעה יש מאין אלא התפתחה כתוצאה מעדויות מחקריות שהצטברו בעשורים האחרונים בנוגע להשפעה החיובית ומרחיקת הלכת שיש לצמח הקנאביס על מגוון של תסמינים שאופייניים למספר מחלות נוירולוגיות.

במאמר זה נתמקד בתועלות של צמח הקנאביס הרפואי עבור החולים בטרשת נפוצה וטורט, וכן נזכיר על קצה המזלג את היתרונות שיש לשימוש בקנאביס רפואי עבור חולים במספר מחלות נוירולוגיות אחרות.

מריחואנה רפואית לטיפול בטרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה שיכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים והמערכות המעורבות במחלה כוללות את מערכת הראייה, השרירים, המין, הרגש והעיכול.

הפגיעה המערכתית נובעת כתוצאה מהרס של שכבת המיאלין במערכת העצבים המרכזית וככל שהמחלה מתקדמת החולים סובלים מיותר ויותר תסמינים שהולכים ונהיים חמורים יותר עם חלוף השנים.

סיכמנו עבורכם בנקודות את ההשפעה החיובית של המריחואנה הרפואית על החולים בטרשת נפוצה להלן:

  • חולים רבים בטרשת נפוצה מדווחים על תחושות של כאבים בלתי מוסברים, דקירות ועקצוצים באיברים שונים ובעור וישנם גם כאלו שסובלים מתחושה עוצמתית של שריפה בעור. מריחואנה רפואית ידועה בתור משכך כאבים טבעי ורבים מהחולים נהנים מהפחתה של הכאבים גם במקרים בהם משככי הכאבים הסינטטיים לא הועילו.
  • אחד התסמינים שמובילים לפגיעה החמורה ביותר באיכות החיים של החולים הוא עוויתות השרירים החמורות. המריחואנה הרפואית מביאה להקלה משמעותית בתסמין זה שכן היא מביאה להרפיה של השרירים במהירות וביעילות. במספר מחקרים אף נמצא שהמריחואנה אפשרה לחולים מסוימים לחזור וללכת לאחר שהיו מרותקים למיטתם או לכיסא גלגלים זמן רב מפאת העוויתות הקשות מהן סבלו.
  • חולים רבים סובלים מירידה משמעותית במצב הרוח כתוצאה ממחלתם שיכולה להגיע לכדי דיכאון קליני של ממש. המריחואנה הרפואית תורמת לשיפור מצב הרוח בקרב החולים וכן לאיזון המצב הרגשי הנפשי שלהם.

מריחואנה רפואית לטיפול בטורט

ישנן מחלות נוירולוגיות שמהוות התוויה רפואית לשימוש במריחואנה רפואית וטורט היא המחלה האחרונה שהשימוש במריחואנה רפואית אושר עבור החולים בה בישראל.

תסמונת טורט היא הפרעה שבאה לידי ביטוי בטיקים בלתי נשלטים שמלווים את החולים באופן רציף כמעט ללא הפסקות מדי יום ביומו. הטיקים המוטוריים מופיעים בדרך כלל בין גיל שלוש לשמונה ומספר שנים לאחר הופעתם מצטרפים אליהם הטיקים הקוליים.

למרות שבקרב חולים רבים התסמינים מוקלים מאוד בהתבגרות, הרי שאצל חלק מהחולים לא זו בלבד שהתסמינים לא נהיים קלים יותר אלא שדרגת החומרה שלהם רק הולכת ועולה עם השנים. במקרים מסוימים לטיקים הקלאסיים נלווים גם תסמינים של התנהגות אלימה, השמעת קללות ועלבונות באופן בלתי נשלט, פציעה עצמית, שינה לא איכותית שמופרעת על ידי הטיקים ועוד.

המריחואנה הרפואית מאושרת לשימוש בקרב הלוקים בתסמונת טורט שההפרעה שלהם גורמת להם לקשיים תפקודיים ניכרים כמו קשיים במציאת עבודה וביצירת קשרים חברתיים.

להלן היתרונות של השימוש במריחואנה רפואית עבור החולים בטורט:

  • המריחואנה הרפואית מפחיתה במידה משמעותית את תדירות הטיקים בחולים.
  • המריחואנה הרפואית משפרת את איכות השינה של החולים באופן ניכר.
  • השימוש במריחואנה רפואית הפחית את הסיכון לחרדות ומצבי לחץ שגורמים להגברת החומרה של הטיקים בקרב החולים.

מריחואנה רפואית לטיפול במחלות נוירולוגיות נוספות

בנוסף לטרשת נפוצה ותסמונת טורט גם החולים במגוון רחב של מחלות נוירולוגיות נוספות נהנים משיפור במצבם בעקבות השימוש במריחואנה רפואית להלן:

  • פרקינסון – חולי הפרקינסון נהנים מהפחתה בעוצמת הרעידות ומהרפיה של טונוס השרירים.
  • אלצהיימר – חולי האלצהיימר נהנים מתיאבון תקין ואף מוגבר, מיכולת טובה יותר לתקשר עם הסביבה וממצב רוח טוב יותר.
  • אפילפסיה – חולי אפילפסיה נהנים מהפחתה בתדירות ובעוצמת ההתקפים האפילפטיים ומהפחתה של גורמי הסיכון להתקפים.
  • הנטינגטון – החולים במחלת הנטינגטון נהנים מהפחתה בתנועות הלא רצוניות, ביכולת שליטה טובה יותר על השרירים ומעיכוב בהופעת התסמינים הקוגניטיביים.


למידע נוסף ועזרה בנושא קנביס רפואי השאירו פרטים

שם:
טלפון:
אי-מייל:
הודעה:

 

 

אולי יעניין אותך גם:

האם השתלה של מוח עצם עצמי יכולה לעצור את התקדמות טרשת נפוצה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן