קנאביס רפואי לטיפול באלצהיימר ופרקינסון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנאביס רפואי לטיפול באלצהיימר ופרקינסוןהשימוש בקנאביס רפואי ידוע כבר זמן רב כמסייע לחולים במגוון של מחלות נוירולוגיות שונות.

במאמר זה נסקור את הקשר בין קנאביס רפואי לשתי מחלות חשוכות מרפא שהשכיחות שלהן הולכת ועולה משנה לשנה מפאת העלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי. תחילה נסקור את המאפיינים השונים של כל מחלה ולאחר מכן נסביר כיצד הקנאביס תורם לאיכות החיים של החולים במחלות השונות.

מחלת האלצהיימר

מחלת אלצהיימר היא מחלה מתקדמת שלרוב מתפרצת רק לאחר גיל 65, אך ישנם גם חולים צעירים יותר שבהם התסמינים יכולים להופיע כבר בשנות הארבעים ואפילו השלושים לחייהם.

למחלה מספר שלבים מופרדים שמשתנים בהתאם למידת החומרה של התסמינים בכל שלב ושלב. המהלך של האלצהיימר לרוב איטי מאוד ונמשך בין שלוש לעשרים שנים, החל מהופעת התסמינים ועד למותו של החולה.

התסמינים הראשוניים של האלצהיימר כוללים קשיים בזיכרון לטווח קצר, קושי בלמידת מידע חדש או ברכישת מיומנויות חדשות, קושי קל בהתמצאות במרחב או בזמן ועוד. לאחר מכן התסמינים מתחילים להחמיר וכוללים קושי רב בהתמצאות במרחב, הפרעה בגירויים התחושתיים, התנהגות אימפולסיבית, חוסר שליטה על הסוגרים ועוד.

בשלב הסופי של המחלה החולים מאבדים את היכולת שלהם לתקשר עם הסביבה או לבצע כל פעילות עצמאית. בשלב זה הם מרותקים למיטתם, סובלים מעוויתות בגפיים, מפצעי לחץ קשים ומזיהומים שבדרך כלל מהווים את סיבת המוות של החולים במחלה זו.

כיצד קנאביס רפואי מסייע לחולי אלצהיימר?

לאחרונה הקנאביס הרפואי הוזכר פעמים רבות בהקשר של מחלת אלצהיימר על רקע מספר מחקרים שהראו כי על ידי צריכה של קנאביס רפואי ניתן לעכב את הופעת המחלה ולרפא את התהליכים הדלקתיים שמאפיינים אותה בשלביה הראשונים.

עם זאת, בנתונים המחקריים המשמחים האלו לא נדון במאמר זה כיוון שמדובר על נתונים שעדיין לא נחקרו בבני אדם ולכן אין להם עדיין יישומים פרקטיים. למרות זאת, כבר היום חולי אלצהיימר נהנים מצריכת קנאביס שכן לצמח יתרונות רבים עבורם להלן:

  • אחת התופעות הנלוות לאלצהיימר היא הפרעות במצב הרוח כמו למשל דיכאון, מצב רוח ירוד מאוד, חרדה או מתח נפשי. צריכה של קנאביס רפואי הוכחה כמסייעת לחולי אלצהיימר כמו גם לחולים במחלות כרוניות רבות להגיע לאיזון רגשי ולמצב רוח מרומם חרף מחלתם הקשה.
  • תופעה נוספת שמאפיינת את החולים באלצהיימר היא אובדן של התיאבון. כתוצאה מכך רבים מהחולים סובלים מאובדן משקל חמור שגורם להחמרה של מצבם הכללי. מאחר וקנאביס רפואי תורם להגברה משמעותית בתיאבון, חולי אלצהיימר רבים מסוגלים בעזרתו להימנע מהגעה למצבי תת תזונה.
  • במחקר ארוך טווח נמצא כי עישון של קנאביס רפואי סייע לחולי אלצהיימר לתקשר עם סביבתם בשלבי המחלה הראשונים בקלות רבה יותר. החולים דיווחו כי לאחר עישון של קנאביס רפואי הם הצליחו לשלוף מילים בקלות רבה יותר וכי היה להם קל יותר לנסח משפטים ולתכנן את דבריהם מראש.
  • בשלבים המתקדמים של המחלה היא פוגעת בטונוס של השרירים וגורמת לכיווצים חמורים ביותר שמסבים לחולים כאבים. הקנאביס הרפואי תורם להרפיה של השרירים ובנוסף לכך הוא נחשב למשכך כאבים טבעי פוטנטי מאוד.

מחלת הפרקינסון

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית נוספת שמתקדמת באיטיות רבה מאוד. עם זאת, בעוד שבמחלת האלצהיימר הפגיעה המשמעותית ביותר באה לידי ביטוי ביכולות הקוגניטיביות, הרי שבמחלת הפרקינסון הפגיעה המשמעותית ביותר היא ביכולות המוטוריות ואילו רק חמישים אחוז מהחולים מפתחים תסמינים של דמנציה ורק בשלבים המאוחרים יחסית של המחלה.

התסמינים מהם סובלים החולים יכולים להיות רעד בידיים, ברגליים, בלשון, בעפעפיים או במצח שנהיה חמור יותר במנוחה ומוקל בתנועה אך בקרב חולים מסוימים התסמין הבולט ביותר הוא דווקא נוקשות שרירית חמורה שגורמת לירידה במידת התנועתיות שלהם.

בשלבים המתקדמים של מחלת הפרקינסון הבעיות השריריות יתפשטו ויערבו גם את שרירי הבליעה והדיבור. כתוצאה מכך כיום ידוע ששיעור מקרי המוות בקרב חולי פרקינסון שמקורו בדלקת ריאות כתוצאה מאספירציה כפול מהשיעור של מקרי מוות אלו באוכלוסייה הכללית.

בנוסף, הדיבור של החולים בשלבים המתקדמים של המחלה חלש מאוד, רבים מהם חווים הפרעות שינה חמורות, שינויים חדים במצב הרוח, חמישים עד שמונים אחוז מהחולים סובלים מכאבים חזקים מאוד ועוד.

כיצד קנאביס רפואי מסייע לחולי פרקינסון?

הטיפול בקנאביס רפואי הולך ונהיה מקובל יותר ונפוץ יותר בקרב חולי פרקינסון הודות להכרה של הממסד הרפואי בסגולות של הצמח עבור החולים במחלה הקשה הזו.

הקנאביס הרפואי פועל על חולי הפרקינסון במספר מישורים במקביל להלן:

  • הקנאביס הרפואי מסייע להפחתת הרעידות ולהקלה על הטונוס של השרירים.
  • הקנאביס הרפואי גם מביא להקלה משמעותית ביותר בחומרת הכאבים מהם סובלים החולים.
  • בנוסף לכך הוא מסוגל לשפר את מצב רוחם של החולים ולאזן אותם מבחינה רגשית בדומה לחולי האלצהיימר שעושים בו שימוש.
  • כמו כן, אחד היתרונות שלו עבור החולים הוא בפתרון של מגוון תופעות לוואי שמקורן בתרופות הקונבנציונאליות השונות שניתנות לחולים שכוללות סחרחורות, בחילות, חוסר תיאבון ועוד.
  • היתרון האחרון שנזכיר הוא שהקנאביס הרפואי מסייע לחולים רבים להתמודד עם בעיות השינה האופייניות לשלבים המתקדמים של המחלה.


למידע נוסף ועזרה בנושא קנביס רפואי השאירו פרטים

שם:
מספר טלפון:
דואר אלקטרוני:
תוכן ההודעה

 

אולי יעניין אותך גם:

פיזיותרפיה בבית לחולי אלצהיימר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן